Spørsmål?
Kontakt Oslo Webdesign AS for utfyllende informasjon samt innføring av statistikk for denne nettsiden.
Passord?
Ta kontakt med Oslo Webdesign om du mangler passord til statistikk oversikt.
Hjem » GA4
Statistikk
Hvor kommer brukerne på nettsiden fra?
På denne siden finner du statistikk for noen utvalgte parametre hentet fra nettsiden til Smamirakler.no. Videre finner du også en forklaring hva statistikkens parametre betyr for dere.
Totale brukere
Antall totale brukere som har engasjert seg på nettstedet ditt i den angitte datoperioden.
Nye brukere (+ graf)
Nye brukere er antallet personer som ikke har besøkt nettstedet ditt før i den angitte datoperioden.
Økter (+graf)
I Analytics starter en økt når en bruker enten åpner appen din i forgrunnen eller ser på en side eller et skjermbilde og ingen økt er aktiv for øyeblikket, for eksempel har den forrige økten deres tidsavbrutt.
Som standard avsluttes en økt eller tidsavbrutt etter 30 minutter med brukerinaktivitet. Det er ingen grense for hvor lenge en økt kan vare.
Gjennomsnittlig økter (+graf)
Gjennomsnittlig GA4-øktsvarighet er den totale varigheten av alle engasjerte økter (i sekunder) delt på antall økter.
Økter etter side titler
Antall besøk på unike sider som besøkes. Her vises side titelen til aktuel side med en graf som viser økter opp eller ned i prosenter tilsvarende forrige periode.
Besøkende & kanaler
Besøkende kommer fra ulike kanaler, og de mest interesante er…
- Organic Search: Organiske søk skjer når noen skriver inn en forespørsel (eller spørsmål) i en søkemotor, søkemotoren presenterer nettstedet ditt, og brukeren klikker på lenken til nettstedet ditt.
- Direct: Direkte trafikk i Google Analytics er når noen skriver eller limer inn nettadressen din for å besøke nettstedet ditt direkte, klikker på et bokmerke eller på annen måte havner på nettstedet ditt ved å klikke på en kobling som Google Analytics ikke kan se.
- Referal: Med henvisningstrafikk i Google Analytics kan du spore hvilke domener (og sider i disse domenene) som henviser trafikk til nettstedet ditt. Eksempler på henvisninger kan være sosiale medieplattformer, landingssider, blogger, en annen nettside, etc.
- Organic Social: Organic Social er kanalen der brukere kommer til nettstedet/appen din via lenker uten annonser på sosiale nettsteder som Facebook eller Twitter.